עו"ד אבי בלום: נדרשת חקירה פלילית נגד בעלי העסקים הגדולים

חדשות קול חי No Comments on עו"ד אבי בלום: נדרשת חקירה פלילית נגד בעלי העסקים הגדולים

עו"ד אבי בלום ב'מהדורה המרכזית': "עצם העובדה שבעלי העסקים הגדולים יושבים ביחד, ומתאמים – היום הם מתאמים חרם, מחר הם יתאמו מחירים ואולי גם שלשום תיאמו מחירים, ושום דבר לא יצא החוצה. איך לא נפתחת חקורה פלילית? והם אלה שיבואו לחנך את החרדים והימנים? כמו שאנחנו לא יכולים לחנך אחרים. אפשר להשתמש בכוח שלנו כציבור, אבל לחנך את הציבור?

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן המשפטי-פוליטי של "קול חי", עו"ד אבי בלום, קורא לפתיחת חקירה פלילית נגד פורום בעלי העסקים הגדולים שתיאמו את החרם נגד ערוץ עכשיו 14, בטענה, כי אם היה כאן תיאום בין בעלי העסקים על חרם, צריך לבדוק האם היה גם תיאום מחירים בשלב מוקדם יותר, שכן זהו עניין פלילי.

בשיחה עם איתי גדסי במהדורה המרכזית אמר עו"ד בלום, כי "עצם העובדה שבעלי העסקים הגדולים יושבים ביחד, ומתאמים – היום הם מתאמים חרם, מחר הם יתאמו מחירים ואולי גם שלשום תיאמו מחירים, ושום דבר לא יצא החוצה. איך לא נפתחת חקירה פלילית? והם אלה שיבואו לחנך את החרדים והימנים? כמו שאנחנו לא יכולים לחנך אחרים. אפשר להשתמש בכוח שלנו כציבור, אבל לחנך את הציבור?

עו"ד בלום הוסיף: "אני לא מבין איך לא נפתחת חקירה פלילית. מה זו הקבוצה הזו של בעלי העסקים? מי ייסד את הפורום הזה, מה היה שם, מי מינה את מי – למה אין על כך חקירה פלילית? גם ברמה הערכית – הציבור החרדי וגם הימני – ואפילו הליברלי – כל מי שמאמין בחופש ביטוי ובזכות של כל אחד לדאוג לאורחות חייו ואמונתו, צריך לדחות בשאט-נפש דברים כאלה. מרן הרב שך אמר בעבר, שאם יחייבו אותנו ללמוד 'בבא קמא' לא נלמד 'בבא קמא'. כעת מחייבים אותנו לחתום על כל מיני מסמכים. היום זה מסמך א', מחר זה מסמך ב', ומה שהם רוצים זה לחייב אותנו להאמין בכל מיני ערכים".

"אבל אתה יודע למה לא נפתחת חקירה? כי הם בשמאל. תיאום כזה של חרם לא קורה אם הם לא נמצאים בתיאום כבר הרבה זמן קודם, עם חיבור עמוק ורציף. אז צריך לפתוח בחקירה פלילית כדי לדעת מה הם עוד תיאמו. הכי גרוע שזה נעשה מצד אלה שכל הפרנסה שלהם זה בשטיפת המוח שלנו בפרסומות כל הזמן, על סוכרים ובריאות הציבור. שיתרכזו בזה, שלא יטיפו לנו ולא יחנכו אותנו ולא ילמדו אותנו. שיתנו לנו להתנהל כפי שאנחנו רוצים. ואם הם באמת רוצים לדאוג לציבור או לחנך אותו? שיורידו מחירים ויפסיקו את הקרטל עם הרשתות כדי שדווקא המוצרים שלהם יהיו בראש המדפים. הם יטיפו לנו מוסר כציבור? צריך לקום עורך דין מהימין שידרוש פתיחה בחקירה. חייבים לדעת מה היה כאן מאחורי הקלעים".

בהתייחסותו לדיון היום (ה') על חוק הנבצרות בבית המשפט העליון, אמר עו"ד אבי בלום, כי "בג"צ היום עסק לגמרי בעניין הפרסונלי. מתנת הפרידה של אסתר חיות, הייתה בכך שהיא פתחה הכל לדיון. אם הינו צריכים הוכחה לרפורמה המשפטית – קיבלנו אותה היום. מסתכלים על המטרה, לא מה הפוליטיקאי חושב. מסתכלים ורואים: 'הוא בא מקפלן"

בלום הוסיף: "אמרו שיש טביעות אצבע ברורות, אבל כשמסתכלים על מטרת החוק רואים שבאים להבהיר מה הכנסת חוקקה מלכתחילה. השופטת אומרת שלהדיח את נתניהו אי אפשר, אבל הם מנסים להשאיר את הכוח אצלם עם ההחלטה על הנבצרות. יראו לאן ילך נתניהו ברפורמה עם לווין. הדיון עצמו היה פוליטי, כל השופטים היו אקטיביסטיים. בהרכב מורחב יכנסו גם שופטים שמרניים. אסתר חיות חזרה לצורך כך מחופשה, יתכן שהיא תרצה לקבוע החלטה דרמטית שתונצח לעתיד על שמה"

האזינו

 



0 תגובות